The Big Bad Wolf Book Sale 2014



TOUCHDOWN!!!


Akhirnya sampai juga aku di Big Bad Wolf ni yang bermula dari 5  hingga 16 Disember 2014. Baru 3 hari pelancaran Big Bad Wolf yang dilangsungkan di The Mines, tapi orang punyalah ramai datang berpusu-pusu. Majoriti yang datang adalah chinese, dan kebanyakannya buku dalam bahasa Inggeris. Orang Melayu pun ada tapi tak sebanyak bangsa Cina. Aku sampai di The Mines dan mula memburu buku jam 1 petang sampai lah jam 4 petang, dapatlah 9 buah buku dengan harga tak sampai RM80. WOW! berbaloi giler beli, lagi-lagi pada orang yang nak improve kan bahasa Inggeris dia macam aku, tak rugi datang beli buku kat sini. 

Aku banyak beli buku genre Scifi, History dgn Fiction. Tak ada satu pun novel romance, tak gemar langsung. 

Paling best Big Bad Wolf Book Sale ni, buka 24 jam!!! haaa sape yang tak nak bersesak dengan orang siang hari tu, boleh lah pergi jam 3 pagi. Berkat gittew!



Bayaran parking masuk The Mines RM4.00, nak masuk pintu je dah nampak banner Big Bad Wolf Book Sale ni. 


Pintu masuk utama sebelum sampai ke syurga buku. 



Kalau niat nak beli banyak buku tu, dan terlupa nak bawa beg ke, kotak sendiri ke, jangan risau, tepi pintu masuk ni ada volunteer yang jaga. Datang je kat dia orang dan minta saiz kotak yang korang nak. Jangan tak larat pulak nanti bawa kotak tu.



Ni Resit aku, tak sampai pun RM100, Yang Rm 3 tu member aku punya, so buku aku semuanya tak sampai RM80. Biasanya aku beli buku RM100 baru 5-6 buku. So kali ni puas hati sangat.






Kat pintu keluar Big Bad Wolf ni, lepas buat pembayaran korang akan disaji dengan papan-papan iklan yang sangat menarik perhatian orang macam aku yang suka barang-barang vintage. Tapi bagi aku yang ni, tak berbaloi di beli sebab dia buat semula, maknanya originality dia dah hilang dah. 



Orang tua dua orang ni buat aku terkejut. Serius menyeramkan, bagila aku ke yang berdiri pegang dulang duit untuk Fund buku kanak-kanak tu, elok sikit.  


Penanda buku ni, akan dapat lepas korang bayar kesemua buku yang dah dipilih tadi tu. Dan kat pintu luar, akan ada volunteer yang jaga borang survey, isi je borang survey tu akan dapat satu lagi penanda buku yang comel ni. Komen aku kat borang tu 'Boleh tak bawak Big Bad Wolf Book Sale ni kat Sarawak???

Hopefully next year ade lah, Big Bad Wolf ni kat Sarawak hasil usaha borang survey aku tu. 







For those yang minat permainan kereta macamni, kat situ pun ada berlambak barang mainan ni sebagai perhiasan kat rumah. 








Ambil kesempatan bergambar dengan mak cik ni. Lupa pulak nak tanya alamat dan nama tadi, Rude betul aku ni. 



SO, for those yang belum datang tu, cepat-cepat datang sebelum terlambat, korang ada lagi beberapa hari lagi untuk membeli buku. Makin lambat korang pergi, makin sikit buku tu nanti. So enjoy!! 




PESANAN:

Bagi parents yang datang tu, yang lepas baru pantang ke ape ke, please janganlah bawak baby korang kat situ, kesian kat baby tu, kalau boleh tinggalkan baby kat mak ke ape ke, jangan bawak kat situ. Sebabnya orang kat situ ramai, mane korang nak pilih buku lagi, nak jaga anak lagi, kang silap-silap hilang pulak sekali dengan troli anak awak tu.


No comments:

Post a Comment